27 Temmuz 2010 Salı

Gurcistan'da Ne Yenir?



Bu sorunun yaniti o kadar kolay ki... Hacapuri ve Hingali! Simdi teker teker aciklayayim bu gurcu yemeklerini... Hacapuri icine peynir konularak pisirilmis ekmek demek. (puri ilk ogrendigim kelimelerden biri oldu, ekmek anlaminda) Her yerde satiliyor, sokaklarda, restoranlarda... Sindirimi cok zor, ozellikle yaninda salata turu bir sey yoksa. Lafi gelmisken soyleyeyim gurculerin salata, meyve, sebze yemek gibi bir adetleri yok, varsa yoksa hamur isi... Sonuc olarak hacapuriye on uzerinden uc vererek Hingaliye gecelim.



Hingali, bizim mantinin on kati buyuklugunde, istege gore icine peynir, mantar da konulabilen bir hamurisi. Genelde tanesi 50 lariye satiliyor, bu da turk parasiyla asagi yukari 50 kurusa denk geliyor. 4-5 tanesi doymaya yetiyor da artiyor. Eger iyi bir restoranda yapilmissa tadina doyulmuyor, yaninda bir de salata verseler tam olacak ama adetleri degil iste ne yapalim. Isin garibi bu kadar hamur isine ragmen gurcu halki formunu iyi koruyor.



Temi, kendi ekmegini bahcede kurduklari mini firinda pisiriyor. Zihinsel engellilerden biri olan Eleni'ye ekmek yapmasini ogretmisler, firindan o sorumlu tutuluyor. Temi disinda bir meslek sahibi olmasi pek muhtemel olmayan Eleni'ye Temi calisma ve barinma imkani sagliyor. Ona kapasitesi dahilinde bir sorumluluk vermesi de firinla ilgilenmesi icin bir baska isciye para odemekten kurtariyor Temi'yi.

Ilk geldigim gun ben tek kelime gurcuce, Eleni tek kelime turkce bilmezken Eleni bir anda bombayi patlativerdi : "Oynama sikidim sikidim!" Ben saskinligimi gizleyemezken "Tarkan, Tarkan" diye ciglik atip Tarkan'in meshur dansini yapmaz mi?! O gun bugundur birbirimize "sikidim" diye selam veriyoruz. Eleni'nin bana "sikidim" diye seslendigini duyan Temi ahalisi de artik adimi unutup beni "sikidim" diye cagirmaya basladi, umarim yakinda adimi gercekten unutmazlar!

foto 1- Firinda Eleni'ye yardim ederken
foto 2- Hacapuriler
foto 3- Yuzumu eksittigime bakmayin hingaliler cok lezzetli
foto 4- Yogur yogur bitmiyor

Hiç yorum yok: